Zo
kunt u uw gasten in uw hotel gastvrij ontvangen
Een hotel heeft vaak de beschikking over een lobby,
een receptie, een restaurant, een wasserette, een spa en hotelkamers met een
stijlvolle inrichting. Om te zorgen dat uw gasten zich thuis voelen is het
raadzaam dat u zorgt voor goede faciliteiten en service. Denk bijvoorbeeld aan
een gezellige inrichting, de juiste achtergrondmuziek, goed eten en goede
service. Dit is enkel mogelijk wanneer de verschillende afdelingen van het
hotel goed samenwerken. Naast de kwaliteiten van het personeel zijn technische
en materiële middelen ook erg belangrijk om een goede service te
kunnen waarborgen.
Keuken
& Service
Het ontbijtbuffet en het restaurant zijn het
uithangbord van een hotel en een van de belangrijkste evaluatiecriteria van uw
gasten. Om een lekker buffet of diner te kunnen serveren heeft u naast een restaurantkeuken en de juiste
inrichting ook passend servies
nodig. Afhankelijk van de beschikbare oppervlakte kan een restaurantkeuken
verschillend ingericht worden. Om de hygiëne te waarborgen is restaurantapparatuur
meestal gemaakt van roestvrij staal. Naast de standaarduitrusting zijn er vaak
ook speciale apparaten aanwezig, zoals een pizza-oven en een grill.
In een snackbar behoren warmtehouders en een magnetron tot de
standaarduitrusting.
Hotelmeubilair
Na het diner willen uw gasten zich ontspannen en
nieuwe energie opdoen, bijvoorbeeld in de lounge samen met andere gasten, in de
bar of in de hotelkamer op een comfortabele sofa. Het bed moet ook comfortabel
zijn, aangezien een hotelgast vaak op zijn nachtrust gesteld is. Als uw gasten
goed slapen, zullen ze tevreden zijn en uw hotel aanbevelen.
Het schoonmaken van de hotelkamer is de
belangrijkste taak voor het personeel. Het verschonen van het beddengoed is
vanuit hygiënisch oogpunt erg belangrijk. Ook het laminaat of het tapijt en de
badkamer moeten goed gereinigd worden. Openbare ruimtes mogen niet vergeten
worden.
Een televisie of radio behoort tegenwoordig tot de
standaarduitrusting van een hotel. Ook een telefoon mag niet ontbreken, aangezien nog niet iedereen in het bezit is van een mobiele
telefoon. Ook is direct contact met de receptie of roomservice op deze manier
gegarandeerd. De kosten voor het gebruik van de hoteltelefoon verschillen per
hotel. Satelliet-tv is voor uw gasten een goede oplossing, omdat er
uiteenlopende programma's worden ontvangen uit veel verschillende landen.
Vermaak
van de gasten
Het ontbijtbuffet wordt goed bezocht en hetzelfde
geldt voor de bar in de avonduren. Om aan de behoeften van uw gasten te kunnen
voldoen, moet de bar uitgerust zijn met een cocktailshaker, kurkentrekker en krabtang. Alcoholische dranken,
mineraalwater, sapjes of koffie worden geschonken in verschillende glazen. Net zoals garnalen, slakken, brood of soep
ander servies vereisen.
Bedrijfskleding
De kleding van uw personeel hoort netjes en schoon te zijn. U kunt de bedrijfskleding van
uw medewerkers afstemmen op het type hotel dat u heeft.
Schoonmaken
Hoe schoon een hotel is, kan het verblijf van uw
gasten beïnvloeden. De dagelijkse schoonmaak van de hotelkamers, gangen en
faciliteiten van het hotel is dan ook erg belangrijk. Als hulpmiddelen zijn er
verschillende soorten apparaten, zoals een stofzuiger, wasmachine en
strijkijzer. Het aanbod is zeer divers.
Uw medewerkers moeten worden opgeleid om de diverse
technische apparaten goed en veilig te kunnen bedienen en gebruiken.
Traktaties
voor uw gasten
Bonbons of koekjes op de lakens in de hotelkamer zijn
een leuk geschenk voor uw gasten. Deze kleine details hebben een positieve
invloed op de evaluatie. Bloemen worden ook altijd positief ontvangen.