Home » Pers en Media » Persberichten » Mercateo in 2014 met 19% gegroeid naar omzet van € 160 miljoen

Ontwikkeling Mercateo concern: Jaarresultaten 2014

Mercateo in 2014 met 19% gegroeid naar omzet van € 160 miljoen

Bestuurder Sebastian Wieser over de positieve ontwikkeling van Mercateo.
Bestuurder Sebastian Wieser over de positieve ontwikkeling van Mercateo.

In het boekjaar 2014 realiseerde de Mercateo groep een omzetstijging van 19% naar 160 miljoen euro ten opzichte van 2013 (2013: 135 mln. euro). Sleutelfactoren zijn de duidelijke groei van het klantensegment, dat Mercateo als systeemoplossing voor de inkooporganisatie inzet, alsook de positieve ontwikkeling van de vestigingen buiten Duitsland. Zo werd bijvoorbeeld de omzet in Nederland meer dan verdubbeld. Voor het lopende boekjaar wordt een verdere versnelling van de groei nagestreefd.

Mercateo kijkt terug op een succesvol boekjaar 2014. De omzet van de groep bedroeg 160 miljoen euro en kon in vergelijking tot 2013 verhoogd worden met 19%. Het resultaat is voornamelijk te danken aan het toenemende aandeel klanten, dat voor een systeemintegratie met Mercateo heeft gekozen. De omzet binnen dit segment is in vergelijking met 2013 meer dan verdubbeld. “Het was de juiste beslissing onze verkoopafdeling verder uit te bouwen om beter in te kunnen spelen op de enorm stijgende vraag van de markt” aldus Peter Ledermann, bestuurder van Mercateo AG.

Als verdere sleutelindicator laat ook het assortiment een sterke groeidynamiek zien. Zo is het productaanbod in Duitsland van 10 miljoen artikelen naar 18 miljoen artikelen gestegen. Buiten Duitsland groeide het assortiment van 10 naar 20 miljoen artikelen en werd de omzet verdubbeld. In Nederland groeide de omzet zelfs met 160% en werd het aanbod meer dan verdrievoudigd naar 2,5 miljoen artikelen.

“We ontwikkelen ons steeds meer van een Duits bedrijf met internationale vestigingen tot een internationaal bedrijf van Duitse afkomst,” benadrukt het bestuur van Mercateo. De verwachtingen voor de toekomstige ontwikkeling zijn hoog: “Als neutraal platform tussen aanbieders en inkopers houdt Mercateo voeling met de polsslag van de tijd. In het lopende jaar 2015 zullen de groeicijfers waarschijnlijk nogmaals aanzienlijk hoger zijn dan in 2014. Mercateo is op weg een nieuwe standaard op het gebied van e-procurement te worden en dit gaat niet onopgemerkt aan beslissers voorbij,” onderstreept Ledermann het lopende boekjaar.