Home » Pers en Media » Persberichten » Mercateo lanceert B2B inkoopplatform in Zwitserland

Mercateo streeft verdere internationalisering na

Mercateo lanceert B2B inkoopplatform in Zwitserland

Internationaal opererende ondernemingen hebben per direct de mogelijkheid om het inkoopplatform van Mercateo ook in te zetten voor hun vestigingen in Zwitserland. Mercateo reageert zo op de stijgende vraag van concerns naar globale inkoopsystemen en –processen én versterkt haar positie als internationale inkoopoplossing. Mercateo is naast Nederland inmiddels in 13 andere Europese landen beschikbaar.

Europa-wijd maken zakelijke klanten gebruik van het e-procurement platform waarmee de indirecte inkoop gestandaardiseerd en gedigitaliseerd wordt, en waarop ze kunnen netwerken met hun zakelijke partners. Tot de gebruikers behoren ZZP’ers en het MKB, alsmede internationale concerns en de overheid.

Mercateo biedt nu ook al haar Zwitserse klanten, die Mercateo als systeemoplossing voor hun elektronische inkopen gebruiken, de mogelijkheid om raamcontractcatalogi te beheren en om artikelen te bestellen uit het gehele randassortiment. Aanbieders zijn lokale Zwitserse bedrijven die IT-producten, bedrijfs- en magazijnuitrustingen evenals producten uit de bouw, ambachten en landbouw aanbieden. Het assortiment wordt voortdurend uitgebreid, dus partnerschap-aanvragen van lokale aanbieders worden aangemoedigd. Mercateo is lid van de HKSÖL (Handelskammer Schweiz, Österreich, Liechtenstein).

Christoph von Lattorff, Mercateo Country-Manager Oostenrijk en Zwitserland, verklaart de stap om een inkoopplatform in Zwitserland te lanceren: “Zwitserland, dat in het hart van Europa ligt, is een spannende markt met een groot potentieel en unieke uitdagingen. We zijn blij aan de vraag te kunnen voldoen van onze klanten en leveranciers, omdat enkele bedrijven reeds in Zwitserland actief zijn of hier zelfs hun hoofdkwartier gevestigd hebben. Zij gebruiken Mercateo al in andere Europese landen. Een aanwezigheid in Zwitserland is dan ook niet meer dan logisch.”

Peter Ledermann, directeur van personeel en financiën van Mercateo AG, over de internationaliseringsstrategie: “We hebben in Europa een infrastructuur gecreëerd die zowel klanten als leveranciers in staat stelt om eenvoudig zaken te kunnen doen in het buitenland. In de internationale handelswereld is het standaardiseren van inkoopprocessen voor veel bedrijven de beste methode. Het verlicht inkoopprocessen, levert besparingen op en maakt meer ruimte vrij om zich te richten op strategische taken – zonder dat daarbij het directe contact met aanbieders verloren gaat. Deze netwerkstrategie zullen we in de toekomst verder uit gaan breiden.”