Home » Pers en Media » Persberichten » Mercateo lanceert B2B inkoopplatform in België

Inkoopprocessen internationaal standaardiseren

Mercateo lanceert B2B inkoopplatform in België

Internationaal opererende ondernemingen hebben vanaf 2 april 2015 de mogelijkheid om het inkoopplatform van Mercateo ook in te zetten voor hun vestigingen in België. Mercateo reageert zo op de stijgende vraag van concerns naar globale inkoopsystemen en –processen én versterkt haar positie als internationale inkoopoplossing.

Met ingang van 2 april 2015 lanceert Mercateo een inkoopplatform in België. Het bedrijf is daarmee aanwezig in een van de belangrijkste markten van Europa en continueert haar ontwikkeling als internationale inkoopoplossing. Met deze beslissing gaat Mercateo in op de groei in het segment ‘grote bedrijven’ welke het platform gekoppeld hebben aan hun ERP-systeem en ook op zoek zijn naar een gestandaardiseerde inkoopoplossing voor hun vestigingen in België.

Inkoopprocessen internationaal optimaliseren

Zogenaamde systeemklanten hebben het afgelopen jaar aanzienlijk bijgedragen aan de omzetgroei van Mercateo. Waar hun aandeel in 2013 nog rond de 13 procent bedroeg, is dit in 2014 gestegen tot 27 procent en deze trend is nog steeds stijgend. De strategische koers van Mercateo concentreert zich daarom op klanten die e-procurement-functionaliteiten gebruiken om hun inkoopproces te optimaliseren. “Mercateo staat voor netwerkvorming. We hebben een infrastructuur gecreëerd waarmee inkopers, leveranciers, fabrikanten en dienstverleners gemakkelijker en efficiënter zaken kunnen doen met elkaar” stelt Peter Ledermann, bestuurder van Mercateo AG. “Bedrijven die op de internationale markt actief zijn willen het model toepassen op hun nationale vestigingen om hun inkoopprocessen te standaardiseren. Daarom is het belangrijk dat Mercateo expandeert en zich als internationaal e-procurementplatform continu blijft ontwikkelen” benadrukt Ledermann.

Assortiment van het inkoopplatform in België

België is het twaalfde land waar Mercateo beschikbaar is. Op www.mercateo.be hebben bedrijven toegang tot 2 miljoen artikelen in 12 productcategorieën, van kantoorartikelen, software en hardware tot elektrotechniek en industriële benodigdheden. In eerste instantie is het assortiment alleen toegankelijk voor geregistreerde klanten met een Open Catalogue Interface (OCI). De reden hiervoor ligt in de unieke aard van de Belgische tweetalige markt waardoor producten zowel in de Nederlandse als in de Franse taal aangeboden moeten kunnen worden. Op de middellange termijn, zal het Belgische platform echter voor alle zakelijke klanten beschikbaar zijn.