“Van kopers voor kopers” was het thema van de webinarserie met Benjamin Storm, hoofd Strategische Inkoop bij Lehmann&Voss&Co. In drie informatieve en praktijkgerichte delen heeft hij gezorgd voor verduidelijking over de probleemstelling waar vooral middelgrote ondernemingen mee te maken hebben. De uitgebreide vragenrondes na de individuele webinars onderstreepten dat procesoptimalisatie in C-parts management voor veel bedrijven een zeer relevant onderwerp is. Alle opnames zijn online beschikbaar.
Als middelgrote onderneming heeft Lehmann&Voss voorheen Maverick Buying, inefficiëntie en gebrek aan transparantie als uitdagingen ervaren. Met Mercateo is het inkoopproces geherstructureerd en worden besparingen van zescijferige hoogte gerealiseerd.
Bekijk hier de opnames
Deel 1: Intransparantie en Maverick Buying in de indirecte inkoop – of: wat hebben een vrachtwagenlading met een grondstof voor de productie en een paar veiligheidsschoenen met elkaar gemeen?
Deel 2: C-artikelen en Tail-Spend management – of: wat kan een traditioneel chemiebedrijf leren van een kleine webwinkel voor vliegengaas?
Deel 3: Technische implementatie van Mercateo in SAP – of: waarom ingewikkeld als het ook gemakkelijk kan?
Over de spreker
Benjamin Storm heeft voor Lehmann&Voss&Co binnen een half jaar tijd het volledige C-parts management veranderd en daarmee het inkoopproces geoptimaliseerd. Dit realiseerde hij door de ervaring die hij heeft opgedaan als senior strategisch inkoper bij tesa SE.
Benjamin Storm, Hoofd Strategische Inkoop, Lehmann&Voss&Co.
Details van het evenement
Wat | Webinar-reeks voor inkopers: Lehmann&Voss |
---|---|
Deel 1 | 21.01.2015 |
Deel 2 | 28.01.2015 |
Deel 3 | 04.02.2015 |