Home » Nieuws

Nieuws

Serge Gouders start als Country Manager bij Mercateo Benelux

Serge Gouders, voormalig Commercieel Directeur bij xSuite Benelux, volgt per 1 februari 2020 Dorina von Heland op als de nieuwe Country Manager voor Mercateo Nederland en België. In 2011 heeft Von Heland Mercateo Nederland en België opgestart en beide bedrijven succesvol laten groeien. Zij heeft een nieuwe functie aangenomen bij de Mercateo Groep en is nu verantwoordelijk voor de globale marktstrategie en het roll-out management voor alle markten.

Mercateo Jaaroverzicht 2019

Het is misschien een overstatement, maar wat ons betreft kan het jaar 2019 kan uitgeroepen worden tot 'Het evenementenjaar'. Nooit eerder vonden er zoveel evenementen plaats die Mercateo zelf organiseerde, of waaraan wij deelnamen. Daarnaast konden we opnieuw succesvol groeien en werden de internationale activiteiten verder uitgebreid. Ook verwelkomden we ruim 70 nieuwe medewerkers op verschillende Mercateo locaties in Europa. In onderstaand jaaroverzicht hebben we samengevat wat ons verder nog de afgelopen twaalf maanden bezig heeft gehouden. Veel leesplezier gewenst!

NEVI Procurement Day 2019

De Nederlandse Vereniging voor Inkoopmanagement (NEVI) organiseerde op 1 oktober de NEVI Procurement Day 2019 in Hilversum, dé vakdag voor professionals in contractmanagement, supply management en inkoop. Centraal stond het thema 'Empower Yourself: The Power of Procurement'. Mercateo was dit jaar aanwezig met een stand op de beursvloer en een presentatie.

22e Dag van Inkoop en Logistiek

Op 7 mei 2019 vond de 22e Dag van inkoop en logistiek plaats te Antwerpen. Onder het motto 'Bots & Bytes vs. People & Planet' kwamen ruim 350 inkoop- en supply chain management professionals bij elkaar op het netwerkevenement. Mercateo was ook dit jaar aanwezig met een stand op de beursvloer en verzorgde samen met KU Leuven en Xella een keynote over de digitalisering van de indirecte inkoop.

CEE e-Procurement Summit 2019

De derde Central and Eastern Europe (CEE) e-Procurement Summit in Šamorín dit jaar richtte zich op de vraag hoe digitalisering en automatisering het werk van medewerkers en de organisatie van processen kan veranderen. Sprekers uit zeven landen hebben de toekomstscenario's belicht.

Tactisch Inkopen

“Bedrijven besparen het meeste geld als ze hun bestelprocessen digitaliseren”, concludeert professor Holger Müller van de HTWK Leipzig, die samen met Mercateo de studie “Indirecte inkoop in Focus” publiceerde. In dit artikel laten Impuls-redactrice Jelena Altmann en het sanitairbedrijf Elotherm zien hoe met een goed georganiseerde inkoop besparingen gerealiseerd kunnen worden.

Succesvol boekjaar 2018 voor de Mercateo-groep

De Mercateo-groep kijkt terug op een succesvol boekjaar. De voorlopige cijfers tonen voor 2018 een omzet van 285 miljoen euro. De Net Revenue steeg in vergelijking met 2017 met 18 procent tot ruim 35 miljoen euro, met een positief nettoresultaat. Mercateo heeft in Duitsland en 13 andere Europese landen 550 mensen in dienst. Sinds 2000 exploiteert Mercateo de inmiddels grootste B2B-marktplaats van Europa. De Unite Network AG is sinds 2018 een onafhankelijk bedrijf van de Mercateo Groep en exploiteert het neutrale B2B-netwerkplatform unite.eu.

Online proceskostencalculator berekent besparingspotentieel

Proceskosten halveren en ruim een uur aan werktijd besparen, dat maakt het verschil uit tussen een conventioneel en een gedigitaliseerd inkoopproces. Tot deze conclusie kwamen de Hogeschool voor Techniek, Economie en Cultuur Leipzig (HTWK Leipzig) en Mercateo in een gezamenlijke studie. Op basis van deze nieuwe inzichten heeft Mercateo een proceskostencalculator ontwikkeld die op eenvoudige wijze laat zien waar besparingsmogelijkheden liggen en waar bedrijven deze toe kunnen passen.