| |
|
| Artikelnr.: 4988-2635728-BP Fabrikantnr.: 39790 EAN/GTIN: 4001883397900 |
| |
|
| | |
| H0 stoomlocomotief BR 78 van de DB Frontsein met twee lichten Cabine met geluidsdak Turbodydynamo links Rookkamerdeur zonder centrale sluiting met nummerplaat in het midden Kolenbak met Hohem Veel aangezette details. Cabineverlichting eveneens digitaal schakelbaar Sluitseinen apart digitaal schakelbaar Geschikt voor rookset 72270 Met digitale mfx+ decoder en uitgebreide bedrijfs- en geluidsfuncties Bufferhoogte conform NEM Elke 78er is op de een of andere manier anders vanaf 1912 ontstaan met de T 18 in zijn symmetrische uitvoering met drie gekoppelde wielstellen, twee draaistellen, grote voorraadbakken en een maximumsnelheid van 100 km/h in beide rijrichtingen een van de meest succesvolle Duitse tenderloks. De 78 054 als voorbeeld van Märklin was een van de eerste leveringen van de T 18. Ze ontstond in 1916 als bijna alle machines bij de Stettiner Vulcan-fabrieken en behield tot aan de uitvoering het Pruisische ronde dak van de cabine. In het kader van een later hoofdonderzoek kwam echter een nieuwe ketel met drie ketelopbouw tot de inbouw en veranderde zo bij de 78 054, zoals bij veel andere zusterlocomotieven, hun oorspronkelijke uiterlijk.de 78 054 nam als T 18 8411 ERF zijn dienst op bij het Directorate Erfurt bij de BW Naumburg, waaraan ze tot 1926/27 getrouw bleef. Dan verslorp het naar het Direction Hamburg, eerst naar BW Hamburg-Altona en uiterlijk 1936 naar BW Hamburg Berl. De laatste wijziging van de richtlijn vond in maart 1948 plaats in Hannover. Daar stond ze bij de BW Hannover Hgbf tot 1963 in gebruik, dan schakelt ze nog kort over naar de BW Hildesheim. Maar al snel werd daar hun z-positie en hun uitvoering kort daarna op 1 juli 1964 uitgevoerd. Voorbeeld: tenderstoomlocomotief BR 78 (voormalige Pruisische T18) van de Deutsche Bundesbahn (DB). Uitvoering met drie maal ketelopbouw (D-D-S), zandbak hoekig. Frontsein met twee lichten, cabine met geluidsdak, waterkasten geklonken, turbodynamo links, rookkamerdeur zonder centrale sluiting met nummerplaat in het midden, kolenbak met Hohem-opbouw. Bedrijfsnummer 78 054. Beijmating in Hannover. Bedrijfstoestand rond 1956. Model: met digitale mfx+ decoder en uitgebreide geluidsfuncties. Geregelde, krachtige motor met vliegwiel in ketel. Aandrijving via 3 assen. Antislipbanden. Locomotief grotendeels van metaal. Geschikt voor rookset Trix art.nr. 72270. Rijrichtingsafhankelijk tweepuntsfrontsignaal en rooksetcontact bij conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. Twee rode sluitseinen afzonderlijk digitaal schakelbaar. Bovendien is de verlichting voor de machinistencabine digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsvrije, warmwitte en rode LED’s. Veel gemonteerde metalen handgrepen en leidingen. Kleinst berijdbare boogradius 360 mm. Doorvoermantels voor zuigerstangen en remslangen worden meegeleverd. Lengte over de buffers ± 17 cm. Dit model vindt u in gelijkstroomuitvoering in het Trix H0-assortiment onder artikelnummer 22991. Bijpassende personenrijtuigen vindt u in het Märklin H0-assortiment onder artikelnummer 42046. De teksten voor dit artikel zijn automatisch vertaald. Technische spec.: Frontsein: Rijrichtingsafhankelijk tweepuntsfrontsein, Rood tweepuntssluitsein · Leeftijdsklasse: Vanaf 15 jaar · Lengte over de buffers: 170 mm · Schaal: H0 · Soort model (modelspoor): Stoomlocomotief · Spoorwegmaatschappij: DB · Stroomsysteem: Digitaal AC geluid · Tijdperk: III · Type koppeling (modelspoor): NEM-schacht met kortkoppeling · Uitvoering (chassis): Metalen chassis en opbouw Meer informatie: | | 01 Merk: | Märklin | Type koppeling (modelspoor): | NEM-schacht met kortkoppeling | Uitvoering (chassis): | Metalen chassis en opbouw | Spoorwegmaatschappij: | DB | Frontsein: | Rijrichtingsafhankelijk tweepuntsfrontsein | Rood tweepuntssluitsein | Soort model (modelspoor): | Stoomlocomotief | Lengte over de buffers: | 170 mm | Fabrikantnr.: | 39790 | Tijdperk: | III | Stroomsysteem: | Digitaal AC geluid | Schaal: | H0 | Leeftijdsklasse: | Vanaf 15 jaar |
|
| | |
| | | |
| | | |
| |