| |
|
| Artikelnr.: 4816E-A844172 Fabrikantnr.: 40007 EAN/GTIN: 4001738400076 |
| |
|
| | |
| Carl Benz, geboren op 25 november 1844 in Karlsruhe, kon vanaf 1872 zijn eigen bedrijf in Mannheim starten met een kleine mechanische werkplaats, mogelijk gemaakt door zijn schoonvader. In deze “knutselwerkplaats” werd in eerste instantie een verbrandingsmotor gemaakt die op petroleum (gasmengsel) in plaats van op gas kon werken. Met de hulp van geïnteresseerde donateurs kon in 1881 de productie van de tweetakt "System Benz" beginnen. Al in 1885 werd het eerste driewielige motorvoertuig gebouwd dat werd aangedreven door een viertakt verbrandingsmotor. Onder nummer 37435 werd het voertuig met gasmotor op 29 januari 1886 gepatenteerd door het keizerlijke octrooibureau. Carl Benz in Mannheim, Gottlieb Daimler en Wilhelm Maybach in Cannstatt brachten hun tekentafelideeën ook in de praktijk. In de werkplaatsen werden prototypes gemaakt die voortdurend werden getest en verbeterd. Carl Benz besteedde bijzondere aandacht aan de ontsteking van zijn eencilinder. Het ontwerp en het materiaal van de Benz-bougies uit 1886 voldeed toentertijd al aan de normen die tot de jaren dertig bleven gelden. Van 1886 tot 1894 werden ongeveer 25 exemplaren van een verdere ontwikkeling van het gepatenteerde motorrijtuig verkocht voor een prijs van 3000 mark.
Technische specificaties: Motor: viertakt-eencilinder, verdampingskoeling, inlaatschuifklep, verticale uitlaatklep, Benz-oppervlaktecarburateur, druppeloliesmering, zoemerontsteking. Boring x slag: 91,4 x 150,0 mm Cilinderinhoud 984 cm3 Vermogen: 0,66 kW (0,9 pk) bij 400 tpm. Krachtoverbrenging: Via leren riemen, getrapte schijf, differentieel en kettingen. Lengte/breedte/hoogte: 2.600/1.450/1.600 mm Leeggewicht: 290 kg Topsnelheid: 15 km/h
Met dit Busch-model begint ook de autogeschiedenis op schaal 1:87. Deze zeer gedetailleerde miniatuuruitgave toont het eerste mechanische transportmiddel met opmerkelijke eigenschappen.
Het model met Bertha Benz herinnert aan de reis van Carls vrouw, die in 1888 zonder medeweten van haar man van Mannheim naar Pforzheim reed. Hoe vaak er op die reis een tussenstop bij een apotheek moest worden gemaakt, blijft gissen. Want alleen daar kon je ligroïne kopen (de petroleumether waar de wagen op reed was destijds alleen per liter verkrijgbaar in de apotheek) om de motor te laten draaien. Features: Wielen met superfijne spaken Supergedetailleerd bedrukt Gedetailleerde carrosserie Meer dan 23 afzonderlijke onderdelen Opmerkingen: Origineelgetrouw model, exact op schaal voor volwassen verzamelaars! Bij herdruk kan de kleur afwijken van de afbeelding. Meer informatie: | | Type model: | Bouwpakket | Type voertuig: | Auto | Autofabrikant: | Mercedes Benz | Uitvoering: | Benz-Patent-Motorwagen bouwjaar 1886 met Bertha Benz | Schaal: | H0 | Leeftijd: | Vanaf 15 jaar |
|
| | |
| | | |
| Andere zoekwoorden: Busch |
| | |
| | | Magazijnen (2) | | |
| | Voorraad | | | Verzendkosten | | | | | | | | | | | | | | Magazijn 4816 | | | | | | € 5,95* | vanaf € 15,62* | € 24,54* | | | | | | 3 werkdagen | | | | | € 5,74* | vanaf € 19,24* | € 25,27* | | | | | | | | | | | | | | | | | Prijzen: Magazijn 4816 | | Bestelhoeveelheid | excl. BTW | incl. BTW | Eenheid | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
| | | | | Voorraad: Magazijn 4816 | | Verzendkosten: Magazijn 4816 | | | | Bekijk voorraad details hier. | | Bestelwaarde | Verzendkosten | vanaf € 0,00* | € 5,95* | | vanaf € 195,00* | Franco huis |
|
| | | | | Retourvoorwaarden: Magazijn 4816 | | | Periode: | Binnen 14 dagen | Toestand verpakking: | Originele verpakking onbeschadigd, geopend | Toestand goederen: | Ongebruikt | Verzendkosten: | Voor uw rekening | Administratiekosten: | Geen | Conform de algemene voorwaarden en onafhankelijk van de retourvoorwaarden blijft de garantieperiode bestaan. |
|
| | | | | | | |
|