Home » Pers en Media » Persberichten » CEMEX geeft voorkeur aan Mercateo als inkoopoplossing

Koppelen van contractleveranciers in korte tijd

CEMEX geeft voorkeur aan Mercateo als inkoopoplossing

CEMEX Duitsland AG, dochterbedrijf van CEMEX S.A.B. de C.V. (Mexico), de wereldwijd actieve producent van cement, beton en andere bouwmaterialen, heeft zijn bestaande e-procurementsysteem vervangen door het inkoopplatform Mercateo. Alle Duitse vestigingen hebben nu toegang tot de inkoopoplossing van Mercateo. Door de integratie van eigen contractleverancierscatalogi en het ruime assortiment van Mercateo, kan de bouwmaterialenproducent het grootste gedeelte van zijn behoeftes aan C-artikelen via één platform afdekken. De gemakkelijke en snelle vrijgave van bestellingen gebeurt middels het digitale vrijgaveproces Mercateo ApproveNow.

Inkoopbehoeften en assortiment gekoppeld

Meer dan 300 CEMEX-medewerkers in Duitsland, werkzaam in de administratie en productie, dekken hun inkoopbehoeften nu via Europa ’s toonaangevende inkoopplatform. Een breed scala aan producten wordt gewaarborgd door het koppelen van CEMEX-raamcontractleveranciers en fabrikanten aan het omvattende Mercateo assortiment van meer dan 9 miljoen artikelen.

Mercateo inkoopoplossing in plaats van SAP

Het inkoopmanagement van CEMEX heeft besloten niet te kiezen voor een integratie met het bestaande SAP systeem. Dit om de systeemcomplexiteit te verlagen en in de toekomst flexibiliteit te waarborgen. Thorsten van de Sand, procurement manager bij CEMEX Duitsland: “Vanwege onze complexe SAP structuur hebben we voor een meer praktische standalone inkoopoplossing gekozen. Binnen twee maanden hebben wij onze eigen leveranciers op Mercateo geïntegreerd en het digitale vrijgaveproces ‘ApproveNow’ voor ongeveer 300 geautoriseerde medewerkers geïmplementeerd”.

Verdere samenwerking is gepland

CEMEX is van plan om de samenwerking met Mercateo verder uit te breiden. Thorsten van de Sand legt uit: “Mercateo neemt ons als klant serieus en reageert heel snel. Daarom willen wij Mercateo ook binnen alle andere Europese CEMEX vestigingen aanbevelen, waaronder ook Nederland”.

Deel via: