Home » Pers en Media » In de Media

In de Media

“Nieuwe drijfveren voor de indirecte inkoop”

Het vakblad ‘Technik+Einkauf’ geeft inzicht in de praktijk bij SEW-EURODRIVE. De aandrijfspecialist verhoogt met zijn producten al decennialang de productiviteit van zijn klanten en vertelt nu hoe de eigen inkoop middels Mercateo efficiënter is geworden.

Vakmedia citeren positiepapier van ECC Köln over B2B marktplaatsen

Wanneer loont de aansluiting op een B2B-marktplaats voor handelaren en fabrikanten? Welke bijzondere kenmerken hebben de afzonderlijke markten en hoe onderscheiden zij zich van andere aanbieders? Deze en andere vragen staan centraal in het positiepapier "B2B-marktplaatsen - een overzicht van relevante spelers en hun kenmerken" van de ECC, die werd opgenomen in de vakmedia. Mercateo maakte hier onderdeel van uit.

"Netwerkplatform voor de B2B handel"

Mercateo heeft zijn nieuwe B2B netwerkplatform Mercateo Unite onlangs in Duitsland geïntroduceerd. De komende jaren zal het verder uitgerold worden in andere Europese landen. Hiermee leverde Mercateo een bijdrage aan de discussie rondom digitalisering en de vormgeving van een Europees B2B-netwerk.

"Vaarwel, achterdocht!"

"Acht op de tien middelgrote bedrijven is zelf nog niet actief op het gebied van e-commerce en online handel. Wanneer het de moeite waard is en hoe je erin slaagt", belicht het magazine Creditreform. Een van de ondervraagde e-commerce experts is Matthias Wachter van FRAKO. Hij vertelt over de voordelen van het werken met Mercateo en hoe FRAKO haar reserveonderdelenhandel met een Mercateo BusinessShop heeft gedigitaliseerd.

Amazon Business en de gevolgen

Het vakblad 'BusinessPartner PBS' heeft twee belangrijke vragen over Amazon Business en de gevolgen voor de B2B-handel gesteld aan professionals uit het veld. Ook Lars Schade van Mercateo, Directeur Leveranciersmanagement, werd gevraagd.

Niet bang voor transparantie in e-commerce

"Mercateo is er van overtuigd dat de toekomst van B2B niet zit in leveranciersreductie, maar juist in diversiteit. Dit vereist een neutraal platform dat de relatie tussen aanbieder en inkopers niet verstoort", schrijft Mercateo Lars Schade (aanbieder management) in een gastartikel voor e-commerce-magazin.de. Hij verduidelijkt zijn visie aan de hand van het voorbeeld van Xt Verpackungen.

Vakboek 'Platform Revolution'

Uber, Booking.com, Facebook – Platforms brengen een omwenteling teweeg in ons dagelijks leven. Dat dit niet alleen met consumenten succesvol werkt, maar ook met bedrijven, laat Mercateo momenteel zien. Genoeg redenen voor de auteurs van het vakboek 'Platform Revolution' om Mercateo als een buitengewoon voorbeeld van een netwerkmodel te citeren.

E-Commerce jaarboek 2015

Al redelijk oud, maar toch iedere dag opnieuw uitgevonden: het ‘E-Commerce-Jaarboek’, dat onlangs verscheen in Duitsland, kijkt terug op de afgelopen twee decennia en naar de ontwikkeling van E-Commerce. E-Commerce experts, onder wie Mercateo oprichter Dr. Sebastian Wieser, bespreken de toekomst van online handel.

Marktonderzoek e-Procurement Vendor Landscape 2016

Onafhankelijk expertisecentrum E-proQure heeft onlangs het marktonderzoek ”e-Procurement Vendor Landscape 2016”, editie Benelux, uitgebracht. Het biedt gebruikers inzicht in de ontwikkeling en beschikbaarheid van inkoop-gerelateerde oplossingen binnen de Benelux, waaronder inkoopplatform Mercateo.

De digitalisering van de B2B-handel

Naast de klassieke B2B-aanbieders, die hun waren middels catalogi, fysieke winkels of eigen online-winkels verkopen, zijn er ondertussen ook andere talrijke online-marktplaatsen die gespecialiseerd zijn in de handel tussen ondernemers. Het magazine Onlinehändler heeft de belangrijkste platformen met elkaar vergeleken - Mercateo werd ook meegenomen in de vergelijking.

“Een Facebook voor de B2B”

"Mensen moeten niet denken in bevoegdheden, in maar verantwoordelijkheden", formuleert Mercateo voorzitter Peter Ledermann zijn verwachtingen van een bedrijfscultuur. Het bedrijf portret in het magazine Creditreform kijkt verder terug naar de beginjaren van Mercateo.

BPO en tail spend management

In onze blog van gisteren besteedden we aandacht aan een aantal punten ter overweging bij het uitbesteden van (indirecte) inkoopprocessen en het managen van tail spend. Met name de grote hoeveelheid leveranciers [...]

“De race om de Amazon van de B2B handel is geopend”

Voor enkele durfkapitalisten is de grote tijd van consument-georiënteerde start-ups voorbij – plotseling zijn thema's zoals Industriële benodigdheden en MRO sexy. Investeerders wedden 20 jaar na de oprichting van Amazon op de volgende revolutie van de handel.

E-procurement bij het MKB, wie o wie

E-procurement (catalogue buying) en e-invoicing is een oplossing die met name bij grotere organisaties wordt ingevoerd. De grote spelers in de markt, met name Ariba, interesseert zich niet echt voor de middenbedrijven [...]

Mercateo te gast bij TV Limburg

Mercateo was op 15 en 16 februari te zien bij het nieuwe business en lifestyleprogramma van TV Limburg: Made in Limburg. Te gast waren naast Dorina Bittermann (Country Manager Netherlands, Mercateo), Patrick van Veen [...]

Nederland springplank voor inkoopplatform Mercateo

Mercateo heeft de ambitie om het grootste inkoopplatform van Europa te worden. Sinds 2012 heeft het van oorsprong Duitse bedrijf een vestiging in Nederland. In Maastricht om precies te zijn. "Een ideale springplank voor België en Nederland [...]

Mercateo komt met ApproveNow

Deze middag sprak ik met Angelique Meijers van Mercateo over de ontwikkelingen bij het van oorsprong Duitse bedrijf. Waar veel eProcurement systemen vanuit de software functionaliteit zich ontwikkelen, heeft Mercateo duidelijk gekozen [...]

Online Duitsland veroveren

Goed nieuws voor Nederlandse ondernemers die de recessie beu zijn. Online exporteren via internetplatforms biedt ook kleinere bedrijven goede kansen in het buitenland. Bijvoorbeeld in Duitsland, waar de [...]