Home » Mercateo-Intern » Mercateo Jaaroverzicht 2020

Mercateo Jaaroverzicht 2020

“We hebben veel nieuwe tools leren kennen, zoals Zoom, Teams en GoToMeeting.” Deze opmerking van Manuela Roth van RS Components zullen velen van jullie herkennen. Thuiswerken werd het ‘nieuwe normaal’, evenementen werden afgelast en mondmaskers zijn niet meer weg te denken van het straatbeeld. Wij kijken in dit jaaroverzicht terug op een turbulent jaar.

Nieuws van de Mercateo Groep

Hoera, Mercateo 20 jaar!

In januari vierden we feest bij Mercateo! We bestaan namelijk 20 jaar. Bijna 600 Mercateos in 14 Europese landen vierden het jubileum tegelijkertijd mee via een live stream. Er was sekt, taart en er werden veel herinneringen opgehaald. De taart is inmiddels al opgegeten, maar van de foto’s genieten we nu nog na. De afgelopen twee decennia groeide Mercateo uit van een voormalige startup tot Europa’s toonaangevende B2B marktplaats. De komende jaren gaat Mercateo zich richten op het B2B-netwerk Unite.eu.

Directiewissel Mercateo Benelux

Mercateo Directiewissel Serge Gouders

Sinds februari 2020 is Serge Gouders, voormalig Commercieel Directeur bij xSuite Benelux, de nieuwe Country Manager voor Mercateo Nederland en België. Hij volgt hiermee Dorina von Heland op die een nieuwe functie heeft aangenomen binnen de Mercateo Groep.

Succesvolle groei in 2019

De Mercateo Groep kan terugkijken op een winstgevend boekjaar 2019. De cijfers voor 2019 tonen een omzet van 316 miljoen euro. De Net Revenue steeg in vergelijking met 2018 met 16 procent tot ruim 40 miljoen euro, met een positief nettoresultaat. Ook het aantal medewerkers steeg fors: In 14 Europese landen werken ongeveer 600 medewerkers voor Europa’s grootste B2B-marktplaats en het neutrale B2B-netwerkplatform Unite.eu.

Mercateo Benelux groeit

Versterking voor het leveranciersmanagement

Wij stellen voor: Bart van Mulken! Vanaf oktober 2020 werkt Bart bij Mercateo als Accountmanager Leveranciers voor de Benelux regio. In ‘Mercateo achter de schermen’ kom je meer te weten over zijn liefde voor inkoop en zijn guilty pleasures.

Slechtvalken-TV

Thuiswerken Mercateo

Wat zijn ze toch schattig: de slechtvalken die zich genesteld hebben in de schoorsteen van één van onze klanten! Al enkele jaren op rij komen ze terug in de nestkast die zich op de 70m hoge schoorsteen bevindt. Via een webcam livestream was het doen en laten van de slechtvalken op ieder moment van de dag te volgen.

Lustrum van 3 collega’s

Niet één, twee, maar zelfs drie (!) medewerkers van Mercateo Benelux waren 5 jaar in dienst in 2020. Ze zijn vanwege hun lustrum in het zonnetje gezet met een persoonlijk artikel. Lees bijvoorbeeld meer over de sportieve Jo Stitzinger, de stoerste vrouw van team Benelux Hella Schiffelers of over de tech savvy Melissa Gerards.

‘Het nieuwe normaal’

Thuiswerken? Geen probleem!

Onze Mercateo-collega’s hebben het afgelopen jaar bewezen dat ze naast hun eigenlijke baan ook leraar, opvoeder, pauze-clown, fitnesstrainer, hondenoppas, topkok en nog veel meer zijn – en dat allemaal vanuit huis! Bij deze dus een woord van dank aan alle Mercateos die, naast hun persoonlijke uitdagingen, de zaak draaiende houden in deze speciale tijden.

Actie #TasjeMetEenGlimlach

Tasje met een glimlach

Mercateo ondersteunde het initiatief tasje met een glimlach van lokale onderneemster Claudia Troilo (Simon Lévelt). Ze bracht samen met Melissa Gerards tasjes rond bij eenzame ouderen. Ze kregen hulp van Emily Wijnands (6) uit Eijsden die iets speciaals wilde doen voor de bewoners die in hetzelfde complex als haar oma wonen en vanwege COVID-19 geen visite mochten ontvangen.

Inkooptrends in 2021

Thuiswerken Mercateo

FACTO Magazine publiceerde een overzicht van de belangrijkste Facilitaire Trends voor 2021. Mercateo werd als expert op het gebied van Inkoop gevraagd om zijn visie te geven op welke trends we terug gaan zien in 2021. Robert Weitmann, Global Key Account Manager, reisde er geheel Corona-proof voor af naar Rotterdam.

Op onze nieuws-pagina staat altijd een selectie van nieuwsberichten, evenementen, persberichten en mediaberichten. Abbonneer je op onze mailinglijst en blijf altijd op de hoogte van belangrijke informatie over Mercateo.