Home » Mercateo-Intern » Achter de schermen: Melissa Gerards

Achter de schermen: Melissa Gerards

In ‘Mercateo achter de schermen’ willen wij u graag kennis laten maken met de mensen die deel uitmaken van het succesverhaal van Mercateo. Wat doen zij precies? Aan welke projecten werken zij? En wat heeft hen het meest verrast? Maak kennis met Melissa Gerards, marketing- en communicatiemanager bij Mercateo Benelux.

Melissa begint haar reis bij Mercateo na het afronden van haar bacheloropleiding in 2015. “Op de universiteit hoef je geen stage te lopen, maar ik wilde wel praktijkervaring opdoen. Mercateo bood mij toen de kans om als online marketeer aan de slag te gaan,” aldus Melissa. “Daarnaast hebben de vele doorgroeimogelijkheden ervoor gezorgd dat bij Mercateo Benelux ben blijven werken tijdens mijn vervolgstudie.”

Na het afronden van haar masteropleiding in 2018 ging Melissa full-time aan de slag als marketing- en communicatiemanager in een multidisciplinair, internationaal team. Vandaag de dag houdt ze zich bezig met een variëteit aan taken, waaronder content management, procesoptimalisatie en het begeleiden van studenten van KU Leuven. “De wereld van zakelijke inkoop is heel complex. Het is verleidelijk om verstrikt te raken in vakjargon wanneer je teksten schrijft. Daar moet ik voor oppassen,” vertelt Melissa.

Wetenschappelijk onderzoek als rode draad

Zelf volgde Melissa de studie Communicatiewetenschap met specialisatie Media en Beïnvloeding aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Voor haar masterthesis deed zij uitvoerig onderzoek naar consumentengedrag binnen de Fast Moving Consuming Goods (FMCG). In het kort ging dit onderzoek over de beïnvloeding van koopgedrag door productverpakkingen. Dat leidde zelfs tot een publicatie in meerdere internationale tijdschriften. “Het is geweldig om de connectie met wetenschappelijk onderzoek terug te zien in mijn werk bij Mercateo. Maar ik moet ervoor waken dat ik de studenten niet alles voorkauw, ze moeten het immers zelf doen! Wellicht komt dat deels voort vanuit mijn enthousiasme om kennis te delen met de toekomstige generatie,” zegt Melissa lachend.

Tech savvy

In onze business moet je niet alleen creatief zijn, maar ook heel handig met allerlei tools en systemen. Dat is Melissa op het lijf geschreven. “De wereld om ons heen verandert snel en is vooral op gemak gebaseerd. Ik vind het anno 2020 niet meer nodig om iets moeilijker te maken dan dat het zou moeten zijn. Er zijn zóveel hulpmiddelen beschikbaar. Daar moet je gebruik van maken,” vertelt Melissa, “vooral als je teksten schrijft voor eindgebruikers. Die willen direct de juiste informatie vinden zonder ellenlang op een website te zoeken.” Wij mogen Melissa omschrijven als een echte tech savvy marketeer die alles weet over waar het bij Mercateo om draait: digitaal, online en netwerken.

De sociale verbinder

Haar achtergrond is net zo veelzijdig als Melissa zelf. In haar vrije tijd geniet ze van de mooie dingen van het leven: eten en drinken, motorrijden, sporten en reizen. Dat alles doet zij het liefst door het oog van de lens, want fotografie is haar passie. Melissa hecht ook veel waarde aan collegialiteit: “Ik zie mijzelf als ‘de verbinder’ op kantoor. Het is voor mij belangrijk om af en toe een lekkere lunch te organiseren, aan een persoonlijke attentie te denken of een (bord)spellenavond te organiseren. Vooral RISK vinden we erg leuk, maar Mario Kart op de GameCube blijft onze favoriet.”

De afgelopen vijf jaar heeft Melissa zich bewezen als spin in het web die altijd te vinden is voor nieuwe, creatieve ideeën. En vooral als een collega altijd klaar staat voor anderen. Wij zijn dan ook dolblij dat wíj nu Melissa eens in het zonnetje kunnen zetten!

Wil je ook aan de slag bij Mercateo? Kijk dan gerust eens bij onze vacatures.

Deel via: