Mercateo combineert de voordelen van een online B2B-marktplaats en een e-procurementplatform voor indirecte benodigdheden.
De marktplaats (www.mercateo.nl) maakt een branche-overkoepelend assortiment van miljoenen artikelen beschikbaar. Het aanbod van honderden leveranciers wordt hier samengevat tot slechts één crediteur en één contact: Mercateo. Nog meer efficiëntie wordt bereikt doordat Mercateo eenvoudig aan elk ERP- of SRM-systeem gekoppeld kan worden. Zo worden alle bestelgegevens elektronisch naar het systeem van de klant overgezet. Dit reduceert proceskosten, vermindert papierrompslomp en administratieve lasten en zorgt voor meer proceszekerheid.
De technologie van de marktplaats werkt parallel ook als neutraal procurementplatform. Het faciliteert het meebrengen van eigen raamcontractleveranciers, de hosting van klantspecifieke raamcontractcatalogi en de implementatie van klantspecifieke artikelkenmerken.
Ten slotte maken unieke inkoopfunctionaliteiten, waaronder de catalogus overkoepelende zoekfunctie, de duplicaten-matching en de winkelwagenoptimalisatie Mercateo tot hét inkoopplatform voor de zakelijke markt.
hebben minder behoefte aan technische oplossingen en gebruiken Mercateo daarom simpelweg als webshop voor het bestellen van hun dagelijkse benodigdheden.
hebben automatisch toegang tot onze gratis inkoopfunctionaliteiten. Zij kunnen hun inkoopproces moeiteloos digitaliseren zonder in een duur systeem te moeten investeren.
koppelen Mercateo eenvoudig aan hun ERP-systeem om alle data elektronisch uit te wisselen. Met de integratie van eigen raamcontracten creëren zij één gebruiksvriendelijke bestelomgeving.
Wie naar Mercateo komt, leert een high-tech bedrijf kennen dat het doel heeft de B2B handel te revolutioneren.
2018 | Meer dan 500 mensen maken de Mercateo-groep in Europa succesvol | |
2017 | SAP Ariba® kiest voor Mercateo als geprefereerde partner voor Spot Buy oplossing in EuropaMercateo Studie over proceskosten binnen de indirecte inkoop en besparingspotentieel door digitalisering | |
2016 | Go-live van www.mercateo.ch voor ZwitserlandDe Mercateo-groep telt voor het eerst meer dan 400 medewerkersLancering van de Mercateo Academy voor interne trainingen en opleidingen | |
2015 | Go-live van www.mercateo.be voor België Oprichting van vestigingen in Italië en Spanje | |
2014 | Oprichting van vestiging in het Verenigd Koninkrijk | |
2013 | Oprichting van vestigingen in Tsjechië, Polen, Hongarije en SlowakijeIntroductie van inkoophiërarchie- en goedkeuringsfunctionaliteiten voor kleine en middelgrote bedrijven | |
2012 | Oprichting van vestigingen in Nederland, Oostenrijk en Frankrijk | |
2011 | Start van internationalisatie activiteiten om naar 10 Europese landen te expanderenOpening van het 3e Duitse kantoor in LeipzigMercateo telt voor het eerst meer dan 200 medewerkers | |
2009 | Introductie van functionaliteiten voor de hosting van klantspecifieke raamcontractcatalogi | |
2008 | Introductie van de door SAP ontwikkelde Open Catalogue Interface (OCI) voor grotere bedrijven | |
2006 | Introductie van de unieke winkelwagenoptimalisatie functie Mercateo BestBasket | |
2004 | Opening van het 2e Duitse kantoor in Köthen | |
2003 | E.ON Energie stapt eruitManagement-Buy-Out door Sebastian Wieser en Peter Ledermann (vertegenwoordiger van E.ON) | |
2000 | Go-live van de e-marktplaats www.mercateo.com voor DuitslandE.ON Energie investeert in het jonge bedrijf en neemt het uiteindelijk volledig overOprichting in München (Duitsland) door Sebastian Wieser en twee verdere voormalige McKinsey consultants |