Mercateo wordt gebruikt door bedrijven uit alle branches. De modulariteit en gebruiksvriendelijkheid van onze inkoopoplossingen maakt deze geschikt voor grote internationale concerns evenals kleinere organisaties. Zij profiteren van onze innovaties om betekenisvolle en meetbare waarde te genereren. Hier vindt u enkele verhalen.
ZalandoEen digitaal bedrijfsmodel, snelheid en processen die soepel verlopen – dit is hoe Zalando de grootste webwinkel voor mode en lifestyle in Europa werd. |
EquinixDatacenter bedrijf Equinix heeft tijdrovende, handmatige inkoopprocessen vervangen door een geautomatiseerde opzet. De overstap naar Mercateo zorgt voor een enorme efficiëntieslag. |
innogyEnergieconcern innogy heeft met Mercateo het inkoopproces efficiënt, duurzaam en vooral internationaal uniform gemaakt. De op duurzaamheid georiënteerde onderneming heeft bovendien het missende productassortiment aangevuld en vrije tekstbestellingen kunnen minimaliseren. |
XellaXella heeft met Mercateo het P2P proces voor de indirecte inkoop geoptimaliseerd en een geïntegreerde oplossing voor de digitalisering van de gevreesde tail-spend geimplementeerd. Hierdoor is de compliance van 15% naar ruim 60% gestegen. |
EssentMercateo heeft flexibel met Essent meegedacht over de gewenste oplossing voor de indirecte inkoop. Deze betreft nu het hele Purchase to Pay proces en niet slechts één enkel deeltje. |
RWERWE heeft met Mercateo het management van tail spend op internationaal niveau in 8 landen opnieuw ingericht en zo het inkoopproces aanzienlijk efficiënter en transparanter gemaakt. |
SEW-EURODRIVESEW-EURODRIVE heeft met Mercateo de inkoopautomatisering van 29 naar 41 procent verhoogd. Door gebruikers bij het veranderproces te betrekken, werd een hoge mate van acceptatie bereikt. |
Lehmann&Voss&Co.Als middelgrote onderneming heeft Lehmann&Voss&Co. Maverick Buying, inefficiëntie en gebrek aan transparantie als uitdaging ervaren. Met Mercateo is het inkoopproces geherstructureerd en worden besparingen van zescijferige hoogte gerealiseerd. |
SAGSAG heeft alle catalogi via de interface van Mercateo gebundeld en heeft met het gebruik van de Mercateo marktplaats, naast een reductie van het aantal vrije tekst bestellingen, ook het aantal leveranciers van 700 naar 100 kunnen reduceren. |