Procurementplatform én B2B-Marktplaats

 
Mercateo combineert de voordelen van een online B2B-marktplaats en een e-procurementplatform voor indirecte benodigdheden.

De marktplaats (www.mercateo.nl) maakt een branche-overkoepelend assortiment van miljoenen artikelen beschikbaar. Het aanbod van honderden leveranciers wordt hier samengevat tot slechts één crediteur en één contact: Mercateo. Nog meer efficiëntie wordt bereikt doordat Mercateo eenvoudig aan elk ERP- of SRM-systeem gekoppeld kan worden. Zo kunnen alle bestelgegevens elektronisch naar het systeem van de klant worden overgezet. Dit betekent minder papierrompslomp en administratieve lasten en meer proceszekerheid.

De technologie van de marktplaats werkt parallel ook als neutraal procurementplatform. Het faciliteert het meebrengen van eigen raamcontractleveranciers, de hosting van klantspecifieke raamcontractcatalogi en de implementatie van klantspecifieke artikelkenmerken.

Ten slotte maken unieke inkoopfunctionaliteiten, waaronder de catalogus overkoepelende zoekfunctie, de duplicaten-matching en de winkelwagenoptimalisatie Mercateo tot hét inkoopplatform voor de zakelijke markt.


Mercateo klanten


 

Kleine bedrijven en ZZP'ers

hebben minder behoefte aan technische oplossingen en gebruiken Mercateo daarom simpelweg als webshop voor het bestellen van hun dagelijkse benodigdheden.

Middelgrote bedrijven

hebben automatisch toegang tot onze gratis inkoopfunctionaliteiten. Zij kunnen hun inkoopproces moeiteloos digitaliseren zonder in een duur systeem te moeten investeren.

Grote bedrijven en concerns

koppelen Mercateo eenvoudig aan hun ERP-systeem om alle data elektronisch uit te wisselen. Met de integratie van eigen raamcontracten creëren zij één gebruiksvriendelijke bestelomgeving.

 

Meer over onze oplossingen en klantervaringen leest u hier ».


Onze waarden


De naam ‘Mercateo’ komt van het Latijnse Mercator wat koopman betekent. En dat is Mercateo: een IT-onderneming én een handelsonderneming die vraag en aanbod in de wereld van de catalogusinkoop verbindt. Onze waarden zijn hetzelfde als vroeger, toen handelaren nog met hun goederen van stad tot stad trokken: betrouwbaarheid, eerlijkheid en vertrouwen.


Wij zijn Mercateo


Meer dan 400 mensen maken Mercateo in Europa succesvol. Zij werken in een dynamische en informele bedrijfscultuur die gebaseerd is op persoonlijke betrokkenheid, het nemen van verantwoordelijkheid, creativiteit en vakkundigheid. Wie naar Mercateo komt, leert een high-tech bedrijf kennen dat het doel heeft de B2B handel te revolutioneren.


Het team


“Wij geloven dat mensen het belangrijkste zijn in ons bedrijf. Onze achtergronden, competenties en ervaringen zijn divers.
Zo levert iedereen een individuele bijdrage aan het geheel, maar overkoepelend teamwork is net zo belangrijk.”

Mercateo-Team

Bij Mercateo komen werken?
Bekijk onze vacatures hier »


De directie van Mercateo Nederland


Peter Ledermann
Bestuur Mercateo AG

 

  • Sinds 2000 Directie en Bestuur van Mercateo AG
  • Procuratiehouder bij E.ON Energie
  • Internal Consulting bij E.ON Energie
  • Studie in Bedrijfswetenschappen
Dorina von Heland
Directrice Mercateo Nederland & België

 

  • Sinds 2015 Directrice Mercateo Nederland & België
  • Sinds 2011 Directrice Mercateo Nederland
  • Internationalisatie bij Mercateo AG
  • Docente aan Universiteit Maastricht
  • Master in International Business


Internationaal in 14 landen


 

Mercateo in Maastricht
 

Maastricht

Ons Benelux-team is gevestigd op één centrale locatie in Maastricht. Hier vindt u de bedrijfs- en contactgegevens voor: Nederland »
België »


Bedrijfsgeschiedenis


 
2017 SAP Ariba® kiest voor Mercateo als geprefereerde partner voor Spot Buy oplossing in Europa
Mercateo Studie over proceskosten binnen de indirecte inkoop en besparingspotentieel door digitalisering
2016 Go-live van www.mercateo.ch voor Zwitzerland
Mercateo telt voor het eerst meer dan 400 medewerkers
Lancering van de Mercateo Campus voor interne trainingen en opleidingen
2015 Go-live van www.mercateo.be voor België
Oprichting van vestigingen in Italië en Spanje
2014 Oprichting van vestiging in de UK
2013 Oprichting van vestigingen in Tsjechië, Polen, Hongarije en Slowakije
Introductie van inkoophiërarchie- en goedkeuringsfunctionaliteiten voor kleine en middelgrote bedrijven
2012 Oprichting van vestigingen in Nederland, Oostenrijk en Frankrijk
2011 Start van internationalisatie activiteiten om naar 10 Europese landen te expanderen
Opening van het 3e Duitse kantoor in Leipzig
Mercateo telt voor het eerst meer dan 200 medewerkers
2009 Introductie van functionaliteiten voor de hosting van klantspecifieke raamcontractcatalogi
2008 Introductie van de door SAP ontwikkelde Open Catalogue Interface (OCI) voor grotere bedrijven
2006 Introductie van de unieke winkelwagenoptimalisatie functie Mercateo BestBasket
2004 Opening van het 2e Duitse kantoor in Köthen
2003 E.ON Energie stapt eruit
Management-Buy-Out door Sebastian Wieser en Peter Ledermann (vertegenwoordiger van E.ON)
2000 Go-live van de e-marktplaats www.mercateo.com voor Duitsland
E.ON Energie investeert in het jonge bedrijf en neemt het uiteindelijk volledig over
1999 Oprichting in München (Duitsland) door Sebastian Wieser en twee verdere voormalige McKinsey consultants