Mercateo combineert de voordelen van een B2B marktplaats en een e-procurementplatform tot
een geïntegreerde oplossing voor de digitalisering van tail-spend en voor de optimalisatie van het P2P proces voor indirect spend.
De marktplaats (www.mercateo.nl) maakt miljoenen artikelen - inclusief classificatiegegevens - digitaal beschikbaar onder één crediteur. Hiermee worden ongewenste tail-spend leveranciers, vrije tekst bestellingen, Maverick-Buying en onnodige proceskosten voorkomen.
Het procurementplatform biedt een neutrale omgeving voor de hosting van raamcontractcatalogi én tail-spend assortiment, speciaal per klant op maat gemaakt. Gebruikers profiteren zo van één intuïtief bestelplatform zonder catalogus-silo's. Unieke functionaliteiten zoals de catalogus-overkoepelende zoekfunctie, duplicaten-matching, guided buying en winkelwagenoptimalisatie maken een continue benchmark van prijzen, beschikbaarheid en levercondities mogelijk en resulteren zo in compliance, procesefficiëntie en kostenbesparing.
Gebruiksgemak en transparantie maken Mercateo tot hét inkoopplatform voor de zakelijke markt.
hebben minder behoefte aan technische oplossingen en gebruiken Mercateo als standalone webshop voor het bestellen van hun dagelijkse benodigdheden.
hebben automatisch toegang tot onze gratis inkoopfunctionaliteiten. Zij kunnen hun inkoopproces moeiteloos digitaliseren zonder in een duur systeem te moeten investeren.
koppelen Mercateo eenvoudig aan hun ERP-systeem om alle data elektronisch uit te wisselen. Met de integratie van eigen raamcontracten creëren zij één gebruiksvriendelijke bestelomgeving.
leveranciers met inkopers op een geïntegreerd platform dat rekening houdt met hun unieke uitdagingen.
niet alleen interacties en hoogwaardige content, maar ook eerlijke competitie, transparantie en neutraliteit op ons platform.
de status quo door de regels van de markt te veranderen en een open procurement omgeving te creëren voor verantwoorde handel tussen bedrijven.
“Wij geloven dat mensen het belangrijkste zijn in ons bedrijf. Onze achtergronden, competenties en ervaringen zijn divers. Zo levert iedereen een individuele bijdrage aan het geheel, maar overkoepelend teamwork is net zo belangrijk.”
Bij Mercateo komen werken? Bekijk onze vacatures hier »
2022 | Robert Weitmann volgt Serge Gouders op als de nieuwe directeur voor Unite Nederland en België | |
2021 | Een gedurfde nieuwe look - Mercateo start zijn rebranding en wordt nu Unite | |
2020 | Serge Gouders volgt Dorina von Heland op als de nieuwe directeur voor Mercateo Nederland en België | |
2018 | Meer dan 550 mensen maken de Mercateo-groep in Europa succesvol | |
2017 | SAP Ariba® kiest voor Mercateo als geprefereerde partner voor Spot Buy oplossing in EuropaMercateo Studie over proceskosten binnen de indirecte inkoop en besparingspotentieel door digitalisering | |
2016 | Go-live van www.mercateo.ch voor ZwitserlandDe Mercateo-groep telt voor het eerst meer dan 400 medewerkersLancering van de Mercateo Academy voor interne trainingen en opleidingen | |
2015 | Go-live van www.mercateo.be voor België Oprichting van vestigingen in Italië en Spanje | |
2014 | Oprichting van een vestiging in het Verenigd Koninkrijk | |
2013 | Oprichting van vestigingen in Tsjechië, Polen, Hongarije en SlowakijeIntroductie van inkoophiërarchie- en goedkeuringsfunctionaliteiten voor kleine en middelgrote bedrijven | |
2012 | Oprichting van vestigingen in Nederland, Oostenrijk en Frankrijk | |
2011 | Start van internationaliseringsactiviteiten om naar 10 Europese landen te expanderenOpening van het 3e Duitse kantoor in LeipzigMercateo telt voor het eerst meer dan 200 medewerkers | |
2009 | Introductie van functionaliteiten voor de hosting van klantspecifieke raamcontractcatalogi | |
2008 | Introductie van de door SAP ontwikkelde Open Catalogue Interface (OCI) voor grotere bedrijven | |
2006 | Introductie van de unieke winkelwagenoptimalisatie functie Mercateo BestBasket | |
2004 | Opening van het 2e Duitse kantoor in Köthen | |
2003 | E.ON Energie stapt eruitManagement-Buy-Out door Sebastian Wieser en Peter Ledermann (vertegenwoordiger van E.ON) | |
2000 | Go-live van de e-marktplaats www.mercateo.com voor DuitslandE.ON Energie investeert in het jonge bedrijf en neemt het uiteindelijk volledig over | |
1999 | Oprichting in München (Duitsland) door Sebastian Wieser en twee verdere voormalige McKinsey consultants |